FAQ

Meest gestelde vragen

1. Zijn er kosten aan verbonden?

Vloteenbod is volledig gratis en dat blijft ook zo. Er zijn geen verborgen kosten.

2. Wat is mijn auto waard?

De waarde van uw auto hangt af van een aantal factoren, zoals merk, model, uitvoering, bouwjaar, kilometerstand en staat van de auto’s. Geen twee auto’s zijn hetzelfde, elke auto heeft zijn eigen unieke waarde. Deze bepalen wij door uw verhaal, gecombineerd met onze jarenlange ervaring in de autobranche.

3. Wat maakt jullie beter dan de rest?

Wij vinden goed belangrijker dan snel. U wilt liever een goed bedrag voor uw auto, dan snel een lager bedrag. Wij willen graag een goede auto inkopen. Wij streven naar een win-win situatie voor beide partijen: u verkoopt uw auto aan ons en wij geven u daar een goede prijs voor. Bovendien gaan wij maximale service, vooral online. Wij willen u zo goed mogelijk helpen om uw auto te verkopen en met ons in contact te komen.

4. Hoe lang is het uitgebrachte bod op mijn auto geldig?

Het bod dat u van ons krijgt, is 14 dagen geldig, zowel voor online biedingen als direct bij uw auto persoonlijk. Wilt u verzekerd zijn van het hoogste bod? Kom dan langs met uw auto, dan kunnen onze taxateurs uw auto het beste beoordelen.

5. Wat moet ik doen als ik het uitgebrachte bod accepteer?

Wanneer u ons bod accepteert, is de overeenkomst in werking gesteld. Wij bekijken uw auto in het echt en als de staat en uitrusting van de auto klopt met wat u heeft opgegeven, krijgt u direct een vrijwaringsbewijs, waarmee u de verzekering kunt opzeggen. De wegenbelasting stopt dan automatisch. U krijgt uw geld direct overgemaakt met internetbankieren of gewoon contant.

6. Wat moet ik doen als ik het uitgebrachte bod NIET accepteer?

Het bod dat wij u doen is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Het is gebaseerd op de marktwaarde en de staat van uw auto. Er is dan geen overeenkomst. U kunt ons bod weigeren door op Bod Afwijzen te klikken. Dan willen wij wel graag weten waarom u ons bod afwijst. U kunt dat aangeven in het in tekstvak dat dan verschijnt.

7. Wanneer is de verkoop van mijn auto aan Vloteenbod definitief?

Vanaf het moment dat u ons bod op uw auto accepteert is de verkoop voor u definitief en dus bindend. Indien de vermelde informatie niet volledig overeenkomt, heeft Vloteenbod het recht om een lager bod uit te brengen of helemaal van de aankoop af te zien.

8. Mag ik mijn auto ondertussen privé verkopen?

Zo lang u ons bod voor uw auto niet accepteert, is er geen verplichting naar ons toe en kunt u uw auto verkopen aan iedereen.

9. Wanneer kan ik bij jullie langskomen?

Wij zijn maandag tot en met zaterdag telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 22:00. U kunt ons bellen op 071-569 0023. Op de vestiging zijn wij geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:30 tot 18:00. Zaterdag zijn wij er van 9:30 tot 17:00. Na 18:00 is het mogelijk dat u iets langer aan de telefoon moet blijven, omdat ons telefoonverkeer wordt doorgeschakeld.

10. Betalen jullie contant of via overschrijving?

Wij betalen u op de manier die u het beste uitkomt. Contant of door middel van overboeking via internetbankieren, het kan bij ons allebei. Wij verlenen u de beste service, ook op het gebied van de betaling.

11. Welke documenten zijn er bij een transactie nodig?

Hoe meer documentatie u bij de auto heeft, hoe beter. Noodzakelijk voor een goede overdracht zijn:




12. Ik heb één of meerdere auto documenten niet meer. Wat moet ik doen?

Hieronder vindt u de antwoorden als u de auto documenten niet meer compleet heeft.

Kentekencard kwijt – Zonder kentekencard kunt u niet bewijzen dat de auto van u is, dus zult u een nieuwe kentekencard moeten aanvragen bij het RDW. Dit kost € 31.50 en u kunt met iDeal betalen.

Brief bij kenteken card kwijt – Dit is de tenaamstellingscode en heel belangrijk, want zonder deze brief kunt u niet bewijzen dat u de eigenaar van de auto bent. Een kopie van deze brief kunt u aanvragen bij het RDW. De kosten hiervoor zijn € 20.

Het voertuigbewijs kwijt (Deel 1A of Deel 1) – Hierop staat onder andere het chassisnummer van de auto en dient als bewijs dat u legitiem in de auto rijdt. Bent u dit document kwijt, moet u een compleet nieuw kentekenbewijs aanvragen via de site van de RDW. Per 1 januari 2014 bestaat het kentekenbewijs uit de kentekencard (pasje) en een brief, beiden bevatten een deel van een speciale code, die bewijst dat u eigenaar van de auto bent.

Het tenaamstellingsbewijs kwijt (Deel 1B of Deel 2) – Dit is onderdeel van het kentekenbewijs, dus als u dit document kwijt bent, moet u een nieuw kentekenbewijs aanvragen bij het RDW. U krijgt dan een brief met de kentekencard erbij. Dit is per 1 januari 2014 ingevoerd. De kentekencard moet u altijd bij u hebben als u de weg op gaat. De brief moet u goed bewaren.

Het overschrijvingsbewijs kwijt (Deel 2 of Deel 3) – Vanaf 1 januari 2014 is het overschrijvingsbewijs vervangen door de tenaamstellingscode. Dit is een code van 9 cijfers. Bij de overschrijving van de auto ontvangt u het eerste deel. De kentekencard die u een paar dagen later krijgt toegestuurd bevat het tweede deel. U moet de 2 delen van de code zelf samenvoegen en goed bewaren. U heeft namelijk de complete code nodig als u wilt verkopen, inruilen, exporteren, schorsen of laten slopen. U kunt een nieuwe tenaamstellingscode online aanvragen via de website van het RDW. Dit kost € 20.

APK keuringsbewijs kwijt – Dit document mag niet ontbreken tijdens de overdracht van uw auto. Als u het keuringsbewijs niet meer heeft, kunt u een kopie aanvragen bij uw garage of de RDW. Dat kost € 16. Wij kunnen het eventueel ook voor u doen.

Onderhoudsboekje kwijt – Het onderhouds- of serviceboekje toont de historie van de auto aan, waar deze gekocht is en door welk autobedrijf deze is onderhouden. Hiermee is het een waarde verhogend element bij de auto. Zonder serviceboekje kennen wij de geschiedenis van de auto niet en is het moeilijker voor ons te bepalen of deze uw vraagprijs echt waard is. Mensen hechten veel belang aan onderhoudshistorie, dus daarom zal uw auto minder waard zijn.

Reserve sleutel kwijt – Gelukkig heeft u de andere sleutel nog! Maar dit heeft wel invloed op de waarde van uw auto. In de meeste gevallen kan er een extra sleutel worden bijgemaakt, dit brengt echter wel kosten met zich mee, van € 200,- gemiddeld.

Sleutel of verloopstuk van slotbouten kwijt – Als u de sleutel van uw slotbouten (voor bijvoorbeeld de velgen) is een probleem. Voor de Apk keuring en bij nieuwe moeten de wielen van de auto afgehaald worden. Kijk of u nog ergens het doosje hebt, hierop staat namelijk een uniek nummer. Met dit nummer kan de fabrikant de sleutel of slotbout opnieuw maken. Heeft u ook het doosje niet meer, zullen we de slotbout moeten uitboren. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.

Sleutel van afneembare trekhaak kwijt – Als u de sleutel van de afneembare trekhaak niet meer heeft maar de trekhaak zit wel op de auto, dan is het een vaste trekhaak en op zich geen probleem.

Instructieboekje kwijt – Dit is jammer, maar geen onoverkomelijk probleem. Voor de meeste moderne auto’s zijn instructieboekjes nog wel te krijgen, al zal dit niet gratis zijn. Wij raden u aan om gewoon met de auto langs te komen, dan bespreken we hoe we dit het beste kunnen oplossen.